Kondition + Styrka

Har blivit dåligt med träning under föregående vecka.. Körde ett ordentligt löppass på måndagen i grupp och de slutade på hela 11,5 km :-)
Övrigt under veckan blev de två ridpass och ett pass med Tabata intervaller (innehöll benböj, armhävningar, höftlyft och plankan)

Pågrund av dålig med träning förra veckan började jag maj månad starkt och körde en kombinerat pass nere i källaren..
Spinning 10 min, därefter Pullover 15*2 rep, Knäböj med korsade armar 15*2 rep och Plankan 2*90 sek

Spinning 10 min, därefter Lateral raise 15*2 rep, Höftlyft 15*2 rep, Omvänd crunch 15*2 rep

Spinning 10 min, därefter Triceps extension 15*2 rep, Bred knäböj med vikt(4kg) 15*2 rep, Finska stolen 2*40 sek

Totalt blev de 30 min spinning (15 km) och lite drygt 20 min styrka

Programet hittade jag i tidningen Fitness och de är Jarkko Kortelainen som satt ihop de.. Konditionen kunde man variera genom att antingen cykla, köra rodd, springa eller köra på crosstrainer..

Måste få tid över till att ut och springa lite denna veckan, för nästa vecka är det nämligen Vårruset här i Karlstad!! 

Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Svar: Tack för dina synpunkter :) Hur många inlägg tycker du är rimligt om dagen?

2012-05-04 @ 17:04:32
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Svar: Okej, ja det är upp till mig men alltid kul att veta vad ni läsare tycker också :D

2012-05-04 @ 19:25:48
URL: http://mammacherie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0