Intervallträning

Har den senaste veckan blivit mycket intervallträningar i löpningen och de känns i mina ben.. Förra veckan körde jag ett pass med korta intervaller 16*20 sek med 10 sek vila emellan, senare i veckan blev de tuffa intervaller tillsammans med Angelica.. 5*500m och efteråt 3*100m i brant backe..

I måndags var jag med i gruppträning och då var det stegringsintervaller, 1 min, 1,5 min, 2 min och därefter ner igen till 1 min, sen blev det korta intervaller i skogen (inga stigar utan rakt ut i ojämn mark) om jag minns rätt blev de en 10 korta intervaller på ca 20-30 sek vardera..

Dagens löpning gjorde jag tillsammans med min sambo, meningen var att jogga runt ca 7-8 km men så blev tyvärr inte fallet, baksidan av mitt högra lår vill inte vara med, kände av de redan igår men körde på ändå och idag var det betydligt värre.. Sprang ändå på i hopp om att det skulle ge med sig men vi fick avbryta turen efter ca 5,5 km..

Nu blir det vila ett par dagar och hoppas att låret frisknar på..

Kommentarer
Postat av: Melanie

Härligt! jag är dålig på att springa intervaller, men gud vad bra det är! och du 5,5 är inte fy skam! =)

2012-05-24 @ 05:53:53
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till två

Herregud vilken träningsvecka!!! :O

Du är så duktig!! :D

2012-05-24 @ 07:30:26
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0