Träning

Förra veckan fick blev de en rätt så bra träningsvecka men målet är att försöka få in lite fler pass.. Ska jag klara av att springa en mil utan att få ont i mina höfter så gäller de att träna mycket och framförallt rätt!!

Måndag - vila
Tisdag - 57 min spinningcykel (2,8 mil) + Styrkeövningar (plankan - 3*45 sek, djupa knäböj - 30*2 rep och rygglyft - 25 st)
Onsdag - 46 min löpning (7,9 km) + styrkeövningar (plankan - 5*45 sek, armhävningar 10*5 rep och situps - 50 st)
Torsdag - 60 min löpning i grupp (intervaller och fartlek)
Fredag - vila
Lördag - Promenad 60 min
Söndag - vila

Har börjat läsa lite träningsbloggar bla. Lofsan som har inspirerat mej till lite mer hemmaträning genom Tabata träning (alltså 20 sek arbete och 10 sek vila* 8 rep) och jag gjorde mitt första Tabata träning idag och de var sjukt jobbigt.. Kommer garanterat ha träningsvärk imorgon :-)


Jag på studsmattan, riktigt kul att studsa :-)

Kommentarer
Postat av: melanie

heja heja heja!

åh jag älskar löpning, finns inget bättre och jag längtar tills jag kan ge mig ut igen! men får nog vänta en månad eller två till. mitt mål får bli att slå mitt personbästa på 12,5 km.

ska du springa något lopp framöver? vårruset lr stadsloppet?



härliga bilder, vilken glädje! =)

2012-04-17 @ 06:35:27
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Emma

Duktig du är!! Riktigt imponerad!

Jag har så svårt att träna själv, behöver någon som talar om för mig vad jag ska göra och hur länge...

2012-04-17 @ 17:30:50
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0