Vårruset 2012 Karlstad

De bjöds inte på något direkt skönt vårväder när vi intog Karlstad för att springa 5 km.. De var ruskigt blött överallt och regnet föll ner mest hela tiden...
Man stofd in i de längsta med kläderna på men strax innan uppvärmning åkte jackan av och man blev varm i kroppen rätt fort så länge man höll igång..
I vanliga fall brukar jag vara dålig på att vara med på uppvärmningarna men i år var det ett måste, hade nog frusit ihjäl innan start annars ;-)

Som vanligt när man startar i en stor klunga är det alltid någon som ska stoppa upp för en i starten och likaså igår.. Nu var de ju vattenbölarna som var den största boven, vet inte riktigt vad folk tänker på när de stannar så fort de kommer vatten..
Jaja jag traglade mej förbi på ett riktigt smidigt sätt ändå och tappade inta allt för mycket fart.. Jag höll min plan genom hela loppet.. Körde lite lugnt den första km för att slippa jaga mej förbi en massa folk och så fort de började glesa ut så höjde jag upp tempot lite för att försöka klara mitt mål (under 25 min)

Benen kändes riktigt bra men jag hade ingen som jag kunde ta följe på, de flesta som sprang runt mej sprang i ett väldigt ojämt tempo och jag ville hålla ett så jämt som möjligt.. Men de flöt på bra och när jag inser att mitt mål kommer kunna gå vägen fick mina ben ny energi och jag sprang i mål på tiden 24,39!! Så himla härligt att klara ett uppsatt mål..
Sen är man ju tävlingsmänniska så efter ett par timmar var jag inte riktigt nöjd ändå.. Hade nog kunnat ta ut mej ytterligare, jag hade mer att ge, men jag var lite feg under loppet att kroppen skulle säga ifrån.. Har aldrig sprungit så fort tidigare så jag visste inte vart min gräns är..
Inför nästkommande lopp är såklart målet att slå mitt nysatt personbästa :-)

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till två

Så himla bra gjort av dug! Grattis till att du klarade målet!!

Hoppas att ni mår bättre nu!

2012-05-11 @ 19:51:25
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra gjort :) de va riktigt trångt o svårt att ta sig fram under större delen av loppet tyckte ja :/

2012-05-11 @ 21:27:08
URL: http://annamyren.blogg.se/
Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Svar: Tack så mycket:) Kändes riktigt skönt att kroppen svarade så bra trotts nästan ingen träning alls :D

2012-05-13 @ 14:05:31
URL: http://mammacherie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0