Stadsloppet Karlstad


Var inte alls taggad inför detta lopp pga dåligt med träning de senaste veckorna.. Men efter lite uppvärmning kom jag igång och bestämde mej för att hålla ett jämt tempo loppet runt..

De första 5 km gick rätt lugnt ca 27-28 min och då insåg jag att tempot var tvunget att ökas lite för att hålla mej ifrån 60 min.. Mitt första mål när jag fick startbeviset var att springa under 60 min men sen ändrade jag till ett tuffare mål att springa under 50 min.. och nu de senaste veckorna har jag gått tillbaka till 60 min målet då jag inte alls känt mej redo för 10 km..
De sista 5 km försökte jag öka på tempot och hålla de in i mål och de lyckades riktigt bra :-) Kom in på tiden 54,11 min och de är absolut ingen kanon tid men för mej är det riktigt bra.. Nästa år SKA jag vara under 50 min!!

Min kära sambo sprang in på 40,58, tror han var lite ofokuserad idag pga att de samtidigt anordnade svensexa för hans kompis... Men de är självklart en super bra tid, men under 40 vill han ju vara..

Min kropp skriker just nu och de kommer bli en tidig säng för min del.. Kommer nog vara härligt stel imorgon!

Kommentarer
Postat av: Melanie

Men herregud, det är ju jättebra tider både och! Vad har ni för krav på er själva egentligen? ;-) Mitt PB på milen är 59 och det var innan båda grav, så det är ett av mina mål att förbättra den tiden. Men i alla fall, himla bra jobbat och var nöjd med era tider för guds skull! :)

Svar: Hihi höga krav på oss själva har vi båda två ;-) Men självklart är vi nöjda med våra resultat :)De är bara min tävlingsskalle som vill sååå mycket mera ;-)
Maria Tellebo

2012-06-17 @ 05:24:10
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0