En riktig favorit


När jag lagar mat vill jag göra det enkelt för mej och lika så är det när jag ska fixa mat åt Wiggo.. Häromdagen slängde jag ihop en Mos och torskrätt till honom som visade sig bli en favorit..

4 potatisar
½ fiskbuljong
½ dl morot och ärtor
1 torskfilé
lite mjölk


Kokade först potatisen i vatten och fiskbuljon, när den nästan var klar sänkte jag värmen och la i grönsakerna och torsken och lät de sjuda tills fisken var klar..
Hällde nästan av allt vatten, mosade ihop allt med elvisp och hade i en skvätt mjölk så de blev lagom konsistens.. Tog inte mer är 20 min att tillaga.. Perfekt!!
Blev 4 portioner åt Wiggo

Kommentarer
Postat av: PJ

Bra tips!

Det ska jag testa!

2012-06-11 @ 23:14:52
Postat av: Emma - mamma till två

Bra tips!! :)

Vad använde du för fiskbuljong? Är det inte mycket salt i "vanlig"?

Svar: Använder osaltad buljong :-) De är som du säger en hel del salt i vanilg buljong!
Maria Tellebo

2012-06-16 @ 20:09:57
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0