Året 2011

Ska sammanfatta året 2011 med bilder och text. Tyvärr har jag inte alls mycket bilder från de första månaderna av året då vi inte hade någon kamera, lånade min mammas kamera ibland

Januari

Jag återgår till min gamla blogg (den jag skriver i nu). Känner att hemsidan tar för mycket tid. Oliver får sina första tänder och får sin första spruta för RS-viruset.

Jag jobbar en del, både med MK och ute på macken och övrig tid tillbringar jag ute i kylan, antingen i stallet eller på långpromenader tillsammans med andra mammor.

I slutet av månaden flyttar jag ponnyn Danilo till ridskolan vilket underlättar ridningen i den bitande kylan.

 

Februari

Månaden vi plusade på graviditetstestet. Hade de på känn redan i slutet på januari men väntade till tisdagen den 1 feb med att ta testet.

Vi blev klara med renoveringen i sovrummet..

Denna månaden firar vi Olivers 1 årsdag. Att våran lilla plutt på 820 g hade hunnit bli 1 år och hela 8,5 kg stor var helt otroligt. Vi firade hans dag över 2 dagar för att de inte skulle bli så mycket folk på en dag.

Var en otroligt jobbig månad då jag mådde otroligt illa hela tiden och var väldigt trött.

 

Mars

Jobbar mycket om varandra och blir lite tid tillsammans.

Försöker sälja min ponny Danilo, lovade mej själv att skippa ridningen nästa gång jag blev gravid. Man vet ju aldrig om de kan ha varit de som påverkade Oliver förtidiga födsel. Ridningen framkallade mycket sammandragningar.

I slutet av månaden går jag ut med att jag är gravid här på bloggen, foglossningar har redan smugit sig på och illamåendet håller fortfarande i sig.

 

April

En jobbig månad på många sätt. Fick ta bort våran älskade hund Mimmi och mina foglossningar blev värre, blev sjukskriven! Fick även tillbaka ponnyn Danilo som var utlånad och pga av foglossningar kunde jag inte rida honom.

Oliver och jag tillbringar mycket tid hos min mamma och pappa så jag får lite avlastning.

Vi firar min 23 årsdag och påsken bjuder på fint väder.

Oliver älskar att vara ute i trädgården och krypa runt bland blommor och jord.

 

Maj


Är iväg på rutin ultraljud och får se vår lilla sparv inne i magen.

Jag, Oliver och mamma åker ner till Vimmerby i början av månaden för att lämna Danilo till mina kusiner. De slutar med att de köper honom!

Jag köper min första systemkamera som jag inte har ångrat en gång att jag köpte. Den är guld värd!

Blir mycket bilder knäppta nu och Oliver börjar bli en riktigt liten vilde som man hittar överallt. Han utforskar och utmanar sig själv hela tiden.

I mitten av månaden provjobbar jag igen för att se om fogarna pallar de.

 

Juni



Blir sjukskriven igen!! (v. 23) Men nu får jag inte gå tillbaka till jobbet igen. Får strikt order om att inte röra mej eller lyfta tungt, bara göra det mest nödvändiga. Hade mycket prematura sammandragningar och en mjuk livmoderstapp.

Är på bröllop, Anders syster Maria gifter sig.

16 juni förlovar vi oss!!

Min sambo börjar tävlings springa och jag och Oliver följer med som stöd och fotograf. Fotar mycket under den här tiden och tillbringar mycket tid ute med Oliver.

Till midsommar åker vi upp till sommarstugan och tillbringar en dryg vecka där. Massa bad och mysiga stunder i det härliga vädret. Anders och min far tränade som tokar uppe i de stugan, löpning, cykel och simning. Själv satt man mest ner och tag en massa bilder och busade med Oliver.

 

 

Juli 



Oliver börjar få intresse för att lära sig gå och traskar runt med sin gåvagn ute i trädgården. Blir som tidigare många dagar på baksidan eller hemma hos mina föräldrar och bara njuter av sommaren och en underbar son.

Blir en del bus med kompisen Viktor och jag passar på att baka en massa under min lediga tid.

När Anders går på semester tar vi oss lite längre utflykter, men håller oss fortfarande rätt mycket hemma ifall lilla sparven också bestämde sig för att komma ut för tidigt.

 

Augusti




En milstolpe i graviditeten, v 32!! Jag började känna mej lite lugnare då vi nu hade passerat de mest kritiska veckorna.

Oliver börjar gå på allvar denna månad och vi är även iväg på 18 månaders kontroll, där man ser att han har kommit ikapp riktigt bra!

Jag och Anders är iväg på en försenad förlovningsmiddag i början av månaden.
Förnyar på bloggen med design och storlek


Fortsättning följer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0