Hästen - jobbiga saker

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, har jag fått fatta ett väldigt svårt men nödvändigt beslut och det är att sälja min lilla häst :-(

Idag var vi iväg till ridhus med honom för första gången och han fick löshoppa.. och vad kan jag säga, han sköter sig helt exemplariskt!!
De var som han aldrig hade gjort något annat i hela sitt "korta" liv.. Kändes nu ännu jobbigare att behöva sälja honom efter att jag sett honom hoppa..usch vill inte tänka på att jag inom en framtid kommer bli hästlös.. Har haft egen häst sedan jag var 10 år, har alltid tävlat och tränat (förutom de sista två åren) och hästarna har haft en väldigt stor plats i mitt hjärta, kommer självklart ha de fortfarnade men de känns som en bit av mej slits bort när man nu måste släppa taget om dem..
Min ridning har ju trappats ner under åren pga två graviditeter (som jag absolut inte ångrar) och man har ju sakta men säkert blivit inställd på att de blir mindre stall och hästar.. Men ändå tar de så hårt på en :-( Man vill inte inse, man vill inte tänka, men man måste!

Man måste ta tuffa beslut i livet även om en bit av mej förvinner i samband med det, hela min uppväxt har kretsat runt hästar, träningar och tävlingar så självklart är det tufft (ett helvete rent ut sakt)




Några av alla mina hästar jag haft... Dessa fyra har en speciell plats i mitt hjärta och som jag alltid kommer minnas..

Kommentarer
Postat av: Pip

Vem vet i framtiden så kanse du står där med massa hästar och eget stall är nog bara en kort period i livet som du kommer vara utan häst så glöm inte bort för mycket för det kommer snart igen ;)

2012-02-17 @ 02:37:18
Postat av: Emma

Tråkigt att behöva fatta en sådant beslut :(

2012-02-17 @ 03:11:53
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: Lizette

Lider med dej! Fyy, men jag förstår att det inte går ihop så bra!

Om jag inte bott så som jag gör hade jag aldrig kunnat ha hästar...

Men precis som det stod i förra kommentaren, din tid kommer igen! När barnen blivit större så ska du se att möjligheterna kommer igen!!! ...Dessutom är du en grymt duktig ryttare!



Kram

2012-02-17 @ 20:11:33
URL: http://backgammon.blogg.se/
Postat av: Veronica

Åh vad trist men vet du vad jag sitter i samma båt.

Har tappat ridningen totalt efter mina tre barn 10,5 och 2 år: Efter minstingen har jag inte suttit på häst ryggen 5 ggr änns :( Har haft dom ut lånade och i perioder har dom bara gått i hagen och själv har det dåliga samvetet blivit större och större.



Nu ska vi flytta till Norge om några månader och måste därför göra oss av med de flesta av hästarna. Ska bara behålla vår 1 åring men har sålt av de andra och har fortfarande 2 ponnyer till salu. Kommer kännas overkligt när dom är sålda och lillan åker till ett lösdrift stall där hon ska få gå närmaste 2 åren :(



Men barnen blir större så planen är att återuppta ridningen i framtiden igen :)



Kram

2012-02-21 @ 13:20:58
URL: http://www.sodelicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0