Graviditetsvecka 37 (36+2)

Nu är det endast några dagar kvar tills man betraktas som fullgången :-) ÅÅ vad jag längtar efter liten bebis!! Förvärkarna hänger i och trycket neråt och i ljumskarna blir värre och värre.. Nu under eftermiddagen har det varit hemskt.. Konstant tryck och när man får en förvärk blir det 10 gånger värre.. Den stora frågan är hur länge man går med sådana förvärkar innan de riktiga drar igång.. Ändras livmoderstappen något tro?!

Ja som sakt så är allt fixat nu inför bebis ankomst så jag tror jag är rätt så redo, om man nu kan vara det.. Till torsdagen blir det prat om förlossningen hos BM.. Så ska sätta mej nu i veckan och skriva ner lite punker på hur jag tänker inför förlossning osv.

Foglossningarna klarar jag av att leva med.. Konstigt hur kroppen anpassar sig till smärta! Har haft foglossningar sedan v 15-16 och i perioder har det varit hemskt.. Dock upplever jag att det har blivit något bättre sedan bebis fixerade sig.. Promenader för jag i stort sett skippa då jag blir liggandes efteråt.. Har istället testat spinningcykeln vi har nere i källaren och det har fungerat bra.. Känns så otroligt skönt att få röra på benen lite!


Tyvärr lite dåliga bilder idag på magen..

Har nu ett magomfång på hela 100 cm!!! Mitt mått innan graviditet låg runt 65 cm så det har ju hänt lite ;) Vikt vågar jag knappt ta längre.. Mår så dåligt över vad vågen visar så det får bli in vikt innan jag åker till förlossningen så jag har något att utgå ifrån sen :-)'

Nu ska jag ta min deg som ligger på jäsning!

Ha en bra kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0