Kan inte hålla mej ifrån...

Kan inte hålla mej ifrån bloggandet :-) Men jag har återgått till den gamla bloggen då jag kände att hemsidan tog för mycket tid.. Kommer lägga över en del inlägg från hemsidan så man kan läsa dem här också..

Sen vill jag inte bara släppa allt från Olivers första tid.. Här ligger filmer på honom och mina tankar just då!

17/8 - 2010

Agge har varit riktigt duktig idag.. Jag och Amanda hade in honom och hans mamma för att ha grimma på honom och leda honom lite och han skötte sig jätte bra.. Det var värre när vi skulle ha in honom från hagen   Syn att vi inte hann filma det för han var helt galen.. som sakt fick se en annan sida av honom och det var kul!!

Jag och min älskling håller fortfarnade planen med att springa varannan dag så idag var det dax igen.. Tycker vi är riktigt duktiga, tog oss lite längre rundor denna gången och jag var helt färdig när jag kom fram. När jag väntade på att Wille skulle komma tillbaka passade jag på att fota min underbara son.. Han har idag kommit på att man kan hålla saker i handen och sen äta på dem

DSC00599

Ser lite smått rädd ut!!

DSC00609

mmm smarigt!!!!

DSC00614

Nu upptäckte jag mamma och blev sååå glad!!

DSC00615

sen kan man se lite överraskad ut

Efter ca 25 minuters väntad kom min äskling tillbaka helt slut...

DSC00619

Ja nu blir det till att äta lite sen sängen.. Ska upp och jobba förmiddag imorgon och det gör även Wille så Oliver får vara hos sin mormor och gammelmormor..


14/9 - 2010
Ja då är våra lilla plutt 7 månader och han är inte längre någon liten plutt   Är så glad att se honom utvecklas så här bra som han gör trots sin tidiga utgång i livet.. I slutet av denna månaden ska vi på läkarbesök till den läkaren som följt hans tid i Karlstads sjukhus.. Han har ju lite mer koll på prematur barn än vad BVC har.. De har inte så mycket att jämföra med utan där jämför de honom med barn som är födda normalt..

DSC_1261.JPG



16/10 -2010

Min mor har varit med mej till stallet idag ch det har blivit en rikigt fotodag.. Vädret har varit perfekt för de så här kommer en massa underbara bilder..

Först var vi ute och fotade min lilla bebis "Agge" som snart är 5 månader gammal

DSC_4534.JPG

DSC_4558.JPG

DSC_4561.JPG

Sedan åkte vi till nästa stall och fotade Danilo

DSC_4725.JPG

DSC_4788.JPG

Sen på lilla Mimmi

DSC_4638.JPG

Jag har inte fixat till denna bild utan den bara blev sån med det ljuset som var idag och den klarblåa himlen

DSC_4929.JPG

17/10 - 2010

Under nästan hela sin tid har Oliver sovit på mage och han har inte kunnat somna och sova hela natten på rygg, men nu har han sovit på rygg i flera nätter   samtidigt har han lärt sig att somna helt själv i sängen.. Lägger bara ner honom och lämnar rummet och efter en stund somnar han helt själv!! De är underbart

Helgen har bjudit på helt fantastiskt väder, har varit nere på márten både lördag och söndag men har inte hittat något som varit intressant..

Valparna har fått vara ute rätt så mycket i det fina vädret och de börjar bli riktigt tuffa ute och jag kan lova att det är inte lätt atrt hålla reda på 6 stycken som springer åt olika håll!! Tur att Mimmi hjälper mej lite och betoning på lite! hihi hon bryr sig inte värst mycket över att de rymmer =)

DSC_4613.JPG

Veckan som kommer är det en massa saker inplanerade så jag och Oliver kommer inte bli rastlösa, ska träffa en gammal klasskompis, klippa mej, träffa Emma o Mattias nya tillskott i familjen, gå på föräldrakurs och en massa mer..

Dagen börjar iaf imorgon med att åka ut till Stall Jacobs och rida

DSC_4903.JPG

20/10 - 2010
Igår kväll fick Oliver ett smakprov utav Mild Havrevälling från Semper och han bara älskade de.. Den där mjölkersättningen han dricker smakar inte värst gott.. Känns samtidigt som om vällingen är mer mättande men det kanske jga bara inbillar mej..



14/11 - 2010

Nu kommer ett inlägg om bara min underbar son Oliver   Han börjar bli så stor min lilla plutt.. I fredags var jag och hälsade på T & F ´s lilla nya tillskott i familjen och han var jätte liten om man jämför med Oliver.. Först då ser man vad han har växt, från sina 820g är han nu uppe i omkring 7 kilo.. Måste verkligen säga att han har växt ikapp rätt så bra!

Han börjar bli mer livlig av sig våran son och han babblar på som bara den.. Han gör en massa ljud för sig och vissa ljud låter som ord.. Några av dem är NEJ oc WAOW.. Han har nu lärt sig att vända från rygg till mage, lyckas dock inte varje gång men det tar sig.. Han slänger runt på saker och älskar tidingar!!!

 DSC00993.JPG

En liten suddig bild när han härjar med tidningen som han fick tag på

DSC00997.JPG

Sen har han lärt sig att hålla i nappflaskan, men bara när han känner för det ;) De är att skönt när mamma och pappa håller i också!

För någon vecka sedan var han väldigt jobbig och lägga, eller inte jobbig med att han skrek osv men han bara härjade runt när man la honom i sängen.. Kom in flera gånger och hittade honom såhär...

DSC00984.JPG

men detta höll bara på någon dag.. Han rev upp allt som va i sängen så det var en väldigt tur att han slutade med det.. Nuförtiden kan man hitta honom "felvänd" i sängen, alltså med huvudet i fotändan.. men det gör ju inget, bara han håller sig innanför spjälskyddet..

Han är även 9 månader gammal idag!!! Till helgen ska vi han hans namngivningsdag, det blir en hel del folk såjag hoppas allt flyter på bra =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0