Äntligen hemma

Det känns så himla overkligt att vara hemma :) I måndags blev vi utskrivna från sjukhuset och inskrivna i hemsjukvården istället.. Den känsla som  man fick när man gick ut i bilen men Oliver med oss är obeskrivlig! <3

Han har fortfarnade övervakning och syrgas och kommer antagligen ha det ett tag till. Han ligger utan syrgas ca 12 timmar per dygn, han behöver det när han äter och sover riktigt djupt. 
Under flera veckors tid har jag försökt lära honom att ta bröstet och det har inte fungerat så bra, han tar den bara ibland, men får inte ut så mycket mjölk så han blir aldrig nöjd. Jag pratade med dem på sjukhuset om att jag ville börja med nappflaska på honom, men det gick inge bra. Så fort jag kom hem gick jag iväg och köpte en flaska och började mata honom i den och helt plötsligt fick jag en underbar bebis som för en gång skull var nöjd!!
Nu när vi är hemma får han äta när han vill och inte vara styrd över fasta tider han ska äta på, man kan helt enkelt göra som man vill nu när man är hemma :)

Igår var hemsjukvården på besök, det är en barnsjuksköterska som jobbar på avd 10 och som känner Oliver sedan tidigare. De kollar så han går upp i vikt som han ska och om allt fungerar. Han vägde 3205g, min lilla plutt!! Han är inte så liten längre..

<3

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhh grattis!=) jag ryser i hela kroppen när jag läser att ni kommit hem! Vi åkte oxå hem me syrgas och övervakning, men det är ju en fis i rymden=) Du får gärna lägga till mig på msn om du vill, [email protected]

Kram Marie

2010-05-20 @ 21:54:17
Postat av: Madelaine m Familj

Hej! Massor me GRATTTTTIS!!! De e ju en underbar känsla att äntligen få bli ensam mor å far, å göra som ´man vill. Gött när de funkar me maten nu. Lycka till framöer.

2010-05-20 @ 22:15:36
Postat av: Anonym

Hej! Massor me GRATTTTTIS!!! De e ju en underbar känsla att äntligen få bli ensam mor å far, å göra som ´man vill. Gött när de funkar me maten nu. Lycka till framöer.

2010-05-20 @ 22:16:07
Postat av: Anonym

åh va skönt att få komma hem! När vi fick vår prematur fick vi börja med nappflaska på sjukhuset för han somnade bara vid bröstet så då var de inga problem! men skönt att han får flaska nu då :)

2010-05-21 @ 12:25:59
Postat av: Emma, Peter & Viktor

Grattis till hemkomsten. Måste kännas helt underbart att få vara hemma med er lille! :)

2010-05-21 @ 12:55:45
URL: http://blogg.emmsaklemmsa
Postat av: Nova med familj

Stort Grattis till hemkomsten=) Vi tyckte också de var helt fantastiskt att få komma hem, men jag kan inte ens tänka mig hur skönt det måste vara för er, jag menar vi var ju bara där i 3 veckor och ni har väl varit där i, ja en hel evighet jämfört med oss=)

Stort grattis iaf och lycka till i framtiden med hela familjen=)



Kram från Nova med familj=)

2010-05-21 @ 16:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0