Jobbig morgon

Har varit väldigt jobbigt idag.. Gick ner imorse till Oliver och plocka ut honom till mej, man såg på honom att han var aldrig riktigt tillfreds. Började mata honom och det gick rätt så bra.. Så fort han var klar så blev allt en mardröm..
Han blir likblek, grå och helt borta, flera sköterskor kommer och rycker i honom, höjer upp syrgas till 100% men han svara inte riktigt på den. Man ser att han försöker andas hela tiden men det är tungt.. Jag´bryter ihop totalt, jag har honom i min famn och han ser helt död ut.. Jag har ju sett det förut och jag vet att det går bra, men det blir för mycket och alla gånger orkar man inte hålla tårarna tillbaka..Efter någon minut ser man att färgen kommer tillbaka sakta men säkert..
Han ligger på rätt hög syrgas, runt 60-70% och det tar inte lång stund förrän det händer igen, då prövade de med att suga honom i hals och näsa och då kom han tillbaka, efter en timma så var han rosig och fin igen och låg och sov i min famn..<3
Det konstiga i det hela var att han hela tiden andades men väldigt ansträngt, i vanliga fall sjunker pulsen och därefter syresättningen och då andas han inte alls, så då kommer han tillbaka när man stimulerar honom..

under lunch har han varit jätte duktig och allt har fungerat bra..

Här kommer en blid på Oliver när han badar..



<3

Kommentarer
Postat av: Åsa

Usch va jobbigt det låter, lider verkligen med er när det blir jobbigt.Hoppas att han piggnar på och att det blir bättre, måste säga Mia att du verkar så otroligt stark mitt uppi allt detta så ibland får man faktisk bli ledsen och upprörd.Tycker att ni är superduktiga som klarar av allt detta med så mycket oro det måste vara för er.Tänker jämt på er!!!

Massa kramar på er/ Åsa



2010-03-25 @ 23:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0