8 juni

Ja då var veckan underskökningar klar för Oliver. Som vi misstänkte förra veckan så hade han lite låga blodvärden, men de var inte för lågt, då hade vi behövt ge honom blod, nu ökar vi på järnet lite istället.. På fredag blir han av med Kalcium och Fosfat medicinerna.. Det är skönt för lillpojken börjar få kväljningar när han ska äta dem, tycker så synd om honom..
Oliver sjuksöterska var inte så duktig på att ta blodprov idag så hon fick sticka honom 3 gånger innan det kom blod, stackarn, men duktig är han :)
Var även ögonundersökning idag och det såg helt normalt ut och nu blir det ingen mer förrän Oliver är 2 ½ år, sönt!
Tog även vikt och längd på honom, han vägde 3600 g och var dragit iväg till hela 49 cm :) Han har växt mycket nu på längden, var ju lite kort förut men det tar han igen om han fortsätter i denna takt :) Har märkt detta på kläderna, storlek 50 är snart för litet :)

Här kommer en bild på Oliver som jag passa på att ta imorse <3



Sen tror jag att ja håller på att bli galen för snittet kliar nå fruktansvärt och jag kan inte kli på det. Det är ju så att jag inte har någon känsel runt snittet och när jag ska kli känner jag inget, det är väldigt frustrerande.. Tur att det inte är 24 timmar om dygnet.

Trodde ja skulle få slippa åta in till sjukhuset nästa vecka men så blev inte fallet, han ska nämligen ha sin andra vaccinations spruta. Hoppas även då att han har varit syrgasfri och vi kan ta bort sat. mätaren :) Det skulle vara underbart fast ändå lite läskigt, han är ju ändå uppväxt med den. Den har allti funnits där, men som med allt annat så vänjer man sej nog fort..

Oliver ligger nu och sover i våran säng så det är bäst jag går och kikar till honom :)

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0