Operationen

Ja då var denna resa över.. Nu är hans pungbråck borta :-)
I söndags packade jag allt som jag och Oliver skulle ha med oss.. Vi åkte 10.15 från Grums, villa ha tid på mej om jag blev tvungen att stanna många gånger, men det behövdes inte.. Oliver somnade som en stock och inte förrän vi kom till Lilla Edet så stannade vi för en mat paus...
Efter många filbyten och vägarbeten var vi framme vid Drottning Silvias Barnsjukhus. Det fanns gått om parkeringar MEN ingen tog vanligt VISA kort så jag fick ju börja leta efter en växelautomat så jag fick en del mynt. Var tvungen att ha 100 kr i mynt då fick jag stå där till på tisdag.. Den enda växelautomat som fanns var trasig och ingen närliggade butik eller café fick växla.. Usch vad arg jag var, hur har de då tänkt sig att man ska göra!! Fick börja gå runt och tjata på varenda taxichafför som jag hittade och till slut fick jag ihop 50 kr i mynt, hade 50 sen tidigare i plånboken.. Jag kan säga att jag inte var på så gått humör..

Oliver tränade i sängen när vi kom till sjukhuset <3


Som tur va var de mycket trevlig personal på avd 326 och jag fick ett rum och rutinerna inför operationen började. Vägning, temp, blodprov och badning.. Oliver somnade rätt tidigt som tur va för kl 03.30 fick vi väcka honom för att han skulle få i sig lite mat innan han skulle svältas.. De får inte äta något 4 timmar innan operation.. Han somnade om efter maten och 06.30 fick jag väcka honom igen för att ta ett sista bad..
KL 07.50 gick vi ner till den avd som skulle operera men tyvärr hade de fått in ett akutfall som gick före så vi fick gå upp igen.. Tyckte så synd om min lilla bebis, han var så hungrig och han fick vänta 2 timmar till innan det blev hans tur.. kl 10.15 lämnade jag honom..
Runt 13.00 tiden ringde de och sa att allt var färdigt och Oliver låg på uppvaket, han kvicknade till direkt och ville ha mat..
Rullade upp på avd igen med Oliver och nu skulle han vara övervakad och göra kontroller på i 24 timmar.. Så under natten fick jag sova själv och Oliver fick sova inne på ett annat rum..
Vid 12 blev vi utskrivna och jag nästan sprang där ifrån ;) Hem till mina älsklingar!!

Det blev en väldigt laglig hemfärd för jag hamnade bakom civilpolisen strax utanför Göteborg och ända upp till Vänersborg.. Roligt att se alla bilar som kör väldigt fort och när de upptäcker att det är en civilpolis så tvärbromsar de och lägger sig i laglig fart :-)

Kommentarer
Postat av: malin

han är underbart söt er lilla Oliver. skönt att operationen gick bra! ;)

2010-07-20 @ 20:20:15
URL: http://metrobloggen.se/mirakelmalin
Postat av: Emma

Duktig han är! :) Skönt att allt gick bra!

2010-07-20 @ 20:49:45
URL: http://blogg.emmsaklemmsa,se
Postat av: åsa

säger som dom andra, skönt att allt gick bra, alltid oroligt när nn ska sövas.

2010-07-20 @ 23:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0