Av med respiratorn

Kom tidigt till Oliver idag, skulle lämna in bröstmjölken som ska iväg på näringsanalys. Då gör de en analys på min mjölk som är utpumpad från 8.00 på morgonen till 8.00 dagen efter. Detta gör man för att se näringsinnehållet i just min mjölk så att Oliver får i sig det han ska.


Han fick ligga ute på mig hela morgonen fram till 12.00 och han är ju bara för underbar. Han har varit jätte pigg idag och han har lärt sig att börja tutta på nappen ordentligt. När han blev hungrig börjar han med att stoppa in fingrarna i munnen och ger man honom nappen då så ligger han och tuttar, så söt!! Sen tuttar han under hela tiden man sondmatar honom. Det är ett mycket positivt tecken.


När han skulle få mat vi 13.00 så var han väldigt livlig och ville inte komma upp i syresättning och låg och sprattlade med sina små armar hela tiden. Han hade mycket slem i munnen så de fick suga bort det, men han hade fortfarande svårt att få upp syresättningen. En läkare kom och lyssnade på honom. Han provade att stänga av respiratorn och såg att han andades själv, så de plockade bort den :-) Vi var kvar några timmar till och han skötte sig jätte bra. Nu har han bara en "näsa" (CPAP) som ger honom lite syre.
Han är väldigt duktig på att plocka ur den, jag förstår honom för den ser inge bekväm ut, men för honom är det ett måste så inte lungorna (som inte är helt utvecklade) sjunker ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0