Läkare

Var bara en kort stund hos Oliver idag, Anders är kvar hos honom. Jag känner av min hals, då kan jag inte ligga ute med honom. Det är lite jobbigt, men får hoppas att det släpper fort så jag kan mysa med Oliver.

Pratade med läkaren idag och som det ser ut nu ska de avvakta för att se om ductus stänger sig. I de flesta fall stänger sig ductus av sig själv men i vissa fall kan det bli operation. Allt annat fungerar bra på honom och hans lungor är bra utvecklade då han knappt behöver någon extra syrgas när han ligger i respiratorn. De vill nu att han ska få vila upp sig och mogna och bli starkare för att sedan göra ett nytt försök med att ta bort respiratorn.


Imorgon eller på torsdag ska de göra e undersökning på ductus och se hur det ligger till. Som det ser ut nu kommer vi nog inte bli flyttade till Karlstad på några veckor till. De vill ha kvar honom här tills han klarar sig utan respirator och tills de kommit fram till hur de ska lösa det med hans öppna ductus.


Har tvättid nu så det blir till att tvätta lite, sen ska jag laga mat tills Anders kommer hem. Har även städat lite här i vårt lilla rum.

<3


Kommentarer
Postat av: Nathalie Skoglund

Hej vännen!

Hoppas på att Oliver kommer att klara sig fint nu,och han blir snart starkare!

Vart bor ni förresten? på sjukhuset?

Ta hand om er! KRAM

2010-03-02 @ 21:00:09
Postat av: Åsa

Härligt att kunna följa er allihopa här på bloggen, tittar in en sväng varje dag för att se vad som har hänt, hoppas nu att allt går bra så att ni snart får flytta "hem".

Stor Kram på er alla, Moster m. familj

2010-03-03 @ 15:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0