Spec. MVC

Igår var jag på Spec. MVC igen för kontroll och därifrån fick jag bra glada nyheter... Var oförändrat från förra besöket och jag ska fortsätta ta det lugnt och undvika promenader och tunga lyft.. Men de viktigaste var att trots att lilla bebis nu blivit större och därmed trycker på mer så har inget hänt med livmoderstappen :-) Känns riktigt bra!!

En nackdel med att inte få röra på sig är att vikten bara flyger iväg och man känner sig redan stor..
Är nu i v. 24+6 och inta alls långt ifrån Olivers ankomst vecka (v.25+1)

Brukar inte lägga ut mina mått men gör det nu..

Vikt - 58,9 kg (startvikt v.6 50,9 kg)
Midja - 84 cm (62 cm)
Mage - 88 cm (Har inget startmått för mage)


V. 24+6

De har dykt upp lite andra graviditetskrämpor nu de senaste dagarna och de är att jag i vissa lägen har de tungt att andas.. Släpper för de mesta om jag lägger mej på sidan.. Lite obehagligt tycker jag när andningen blir så påverkad..
Sen är jag väldigt yr och nästan svimfärdig ibland, några gånger om dagen.. Beror antagligen på lågt blodtryck! Får ta upp de med BM vid nästa kontroll ifall de blir värre..

Jag har en otroligt livlig sparv inne i magen iaf :-) Inte många stunder på dagen de är stilla där inne.. Och nu känner jag de små benen och rumpa osv när h*n härjar där inne i magen.. H*n svara alltid tillbaka med en massa sparkar om jag trycker på magen :-)

Nej nu ska jag fortsätta med packningen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Gott att det går bra med bebis i magen!!

Skönt att komma iväg på lite semester och slappa lite. Hoppas att ni får bra väder!

2011-06-23 @ 17:28:51
URL: http://www.emmsaklemmsa.se
Postat av: Emma

Japp från Buffé! Himla lätt att göra! :)

2011-06-23 @ 22:35:11
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
RSS 2.0